Teksty publikowane na stronie powinny być dopracowane. Dotyczy to również aspektów związanych z ich optymalizacją pod kątem SEO, czyli Search Engine Optimization odnosi się do pracy nad pozycjonowaniem witryny w wyszukiwarkach internetowych. Działania ukierunkowane na tę kwestię stanowią dosyć złożony proces. Dlatego właśnie opracowując treść, należy mieć na uwadze wspomniane zagadnienia..
Biorąc pod uwagę marketing internetowy, często samo stworzenie tekstów przeznaczonych do publikacji na stronie nie jest wystarczające. Pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach ma bowiem wpływ na liczbę odwiedzin, co z kolei jest bardzo ważne z punktu widzenia promocyjnego. Dlatego właśnie działania takie jak optymalizacja treści są bardzo potrzebne. Często przedsiębiorstwa korzystają w tym zakresie z profesjonalnej pomocy. Na takie decyzje wpływa między innymi fakt, że pozycjonowanie jest w większości przypadków procesem długotrwałym i wymagającym dużego zaangażowania oraz wiedzy.
Konieczna jest świadomość tego, że SEO to bardzo rozbudowany i kompleksowy obszar tematyczny. Dostosowywanie tekstów do wymogów algorytmów odpowiedzialny za tworzenie rankingów w wyszukiwarkach bywa czasochłonne. Jeśli chodzi o zagadnienia, na które trzeba zwracać uwagę przy optymalizacji treści pod kątem SEO, z pewnością warto wymienić:
Są to elementarne kwestie, o których należy pamiętać, gdy opracowuje się wpisy na strony internetowe przedsiębiorstw, organizacji, a także osób prywatnych.
Frazy kluczowe odgrywają bardzo istotną rolę w procesie optymalizacji. Osoby korzystające z wyszukiwarek internetowych wpisują określone słowa, aby odszukać interesujące ich informacje. Z punktu widzenia właściciela strony ważne jest to, aby ustalić, co użytkownicy poszukujący jego produktów lub usług mogliby wpisać. Jest do tego potrzebne pewne wyczucie, niemniej jednak istnieją też profesjonalne narzędzia, które można tutaj wykorzystać. Tak wybrane frazy należy później zamieścić na swojej stronie, umiejętnie wplatając je w publikowaną treść. Słowa kluczowe mogą być bardzo ogólne i hasłowe - wówczas niejednokrotnie dosyć trudno jest się na nie pozycjonować z uwagi na dużą konkurencję oraz popularność takiej frazy. Nieraz jednak są one naprawdę precyzyjne, długie i rzadko występujące - wtedy cały proces może okazać się stosunkowo prosty. Na witrynie nie może być ich zbyt mało, ale przesadzenie z nasyceniem także nie jest dobrym rozwiązaniem. Treść musi wyglądać naturalnie.
Koniecznie trzeba mieć na uwadze jakość publikowanych wpisów. Algorytmy wyszukiwarek internetowych mogą wykrywać w tekstach między innymi błędy językowe oraz ortograficzne, jak i wewnętrzne duplikaty czy plagiaty. To z kolei negatywnie wpłynie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja pod kątem SEO wymaga więc, aby weryfikować treść pod kątem stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym, a także dbać o to, aby był tam obecny sensowny i przydatny dla odbiorców przekaz. Ta kwestia wiąże się również ze wspomnianymi już wcześniej słowami kluczowymi. Nie należy wplatać ich w treści bezmyślnie - trzeba zachować poprawność językową, a także sens wypowiedzi. Wpisy publikowane na stronie powinny być pisane językiem dopasowanym do grup docelowych, do których są one kierowane.
Istotne jest także to, jak tekst prezentuje się w obrębie witryny internetowej. Powinien być on zaplanowany w sposób estetyczny, czytelny oraz uporządkowany. Ważne jest tutaj między innymi formatowanie. Stosowanie nagłówków i śródtytułów pozwala na wprowadzanie czytelników w kolejne części artykułu. Z kolei prezentacja danych w formie tabel lub list punktowanych często jest bardzo przejrzysta dla odbiorcy, dlatego przy optymalizacji SEO warto je stosować. Niezbędny jest podział treści na akapity, ponieważ obszerne fragmenty zdecydowanie nie zachęcają do czytania.